1:35-ös figura konverzió 2. Alpine 35062 12. SS Hitlerjugend Grenadier Set

Pár nap kihagyás után ma folytattam a figurát:

Szóval, ott zártam legutóbbi hozzá szólásom, hogy volt egy drót váz amire a kart felépítjük. Ezt szakaszosan csináltam - meg lehet próbálni egy nekifutással is de úgy tapasztaltam , hogy több hibalehetőséget hordoz magában ez a megoldás - előszőr a "húst" építettem rá a vázra, folytatva az anatómiai részt, ezt úgy szoktam megoldani, hogy  egy véknyabb putty csíkot végig tekerek a dróton.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_a_010.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_a_011.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_a_013.jpgNem vártam ki a teljes száradási időt, amint viszonylag bekeményedett a felvitt anyag ráhúztam a következő réteget, ezzel a az álca köppeny alatti zubbony vastagságát próbáltam imitálni ( azért haladok így lépésenként mert amikor az álca köppenyen a gyűrődéseket formázom majd ez segít elkerülni, hogy irreális mélységű ráncokat alkossak ). Itt kivártam a teljes száradást ( nagyjából 2 óra hossza,ez a használt anyagtól és a hozzá használt víz mennyiségtól is függ ), ha valahol nem stimmelt a méret vagy a forma ott szikével és csiszolóvászonnal megdolgoztam.hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_b_007.jpgEzután jön az utolsó réteg, ami a terepmintás álca köppenyt hívatott megjeleníteni, itt már elővettem a "faragó" szerszámokat is, ami gumi- illetve szilikonfejes ecsetekből és különböző fémeszközökből áll, ezeket a köppeny ráncainak kialakításához használtam ( de megfelelő formára alakított fapálcikákkal is szoktak dolgozni, kinek mi jön be...) 

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_b_002.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_b_003.jpgÉs az elsődleges eredmény a bal karon ( később még ejtek rajta javítgatást , illetve a csuklónál található madzagos részt külön készítem majd el a későbbiekben ).

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_c_015.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_c_016.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_c_018.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_c_019.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_c_020.jpgVégezetül a használt "gyurmákról" pár szót ( egy későbbi poszban tervezem majd bővebben is írni mindegyik típusról ). Green Stuffot és sima A/B putty-it használtam egymással összemixelve minden munkafolyamatnál.
A Green Stuff és az A/B putty is viszonylag egy egyszerűbb fajta, mondhatni úgy, hogy "pór" anyagok . Ennek ellenére van aki pl. Green stuff-ból kiemelkedő munkákat készít tehát elég sokk függ a tapasztalattól illetve a 2 komponensű gyurmákról is elmondható ugyanaz ami a használt szerszámokról : kinek mi esik kézre.

A Green stuff egy eléggé kemény, gumis érzetű felületet produkáló anyag, előnye, hogy viszonylag gyorsan köt, hátránya, hogy a tapadási képessége nem a legjobb.
Az A/B putty egy jó tapadási képességű anyag, eléggé jó a munkaideje ( kb. 1 óra de ki lehet tolni ha az A komponensből ( resin ) többet használunk mint a B-ből ( keményítő, hardener ) a hátránya viszont, hogy ha elkezdünk rajta vízes eszközzel dolgozni hajlamos megszívni magát és lefordúl a munkafelületről vagy túlságosan felpuhul és lehetetlen dolgozni rajta. Azért használom keverve a kettőt mert az összetevők nagyjából kioltják egymás hátrányait és egy egész jó minőségű anyagot produkál a mix.

Általánosságban minden 2 komponensű gyurmáról elmondható, hogy ameddig nem muszáj ne kezdjünk el rajta vízes eszközzel dolgozni, előszőr  törekedjünk a fő formák kialakítására, és utána - pl, a legapróbb vékony ráncokat - már lehet nedves ecsettel vagy szerszámmal kialakítani, persze vannak olyan részek vagy munkafolyamatok ahol jó hasznát vesszük, hogy a víztől képlékenyebbé válik a gyurma.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_b_001.jpg



Folytatás valamikor jövőre, boldog, sikeres új évet kívánok mindenkinek aki olvasgatja a blogomat!

joachim_peiper_in_the_field_drink_hennesy_cognac_charkow.jpg