1:35-ös figura konverzió 3. Alpine 35062 12. SS Hitlerjugend Grenadier Set

Gondoltam le tudom gyorsan az idei első posztomat :).

A figurán elkészítettem a jobb kart is, az előző napi bemelegítés után viszonylag gyorsan megvolt a képen látható eredmény ( kb. fél óra mindennel együtt, utána csak száradni kellett hagyni ). Szintén Green stuffot és A/B putty-t használtam keverve, azért lett kicsit halvány zöldebb mert kevesebb GS-ot tettem a keverékbe az előző napinál, a tegnapi keverési arány kissé merev volt számomra dolgozni Következő lépésként a nyak csatlakozásánál található rést tömítem és a karokon a javításokat végzem el ( ezekhez Magic Sculpt-ot fogok használni ), illetve bizonyára feltűnt, hogy a jobb kezet levágtam, azon is meg akarom építeni a hüvelykujjat úgy, hogy a gránát nyelére illeszkedjen rendesen. Közven a pisztoly csövét is sikerült letörnöm egy szappanos vízes/fogkefés tisztítás közben azt is javítanom kell.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_005.jpghitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_002.jpgÍrtam előzőleg, hogy egy anyag ismertetést is bemutatok a 2 komponensű epoxy gyurmákról, mivel sokat nem tudtam ma mutatni a figurából így ezt megejtem most. 
A Green Stuff-ról és az A/B putty-ról a lényeget tegnap már leírtam, az esetek nagy többségében én ezeket használom, nem a legjobbak de lehet velük dolgozni, nálam közép kategóriás anyagnak számítanak. Előre szólok, hogy az anyagok besorolása eléggé szubjektív lesz a részemről de legalább hitelesen azt írom le amit én tapasztaltam ezekkel kapcsolatban.

Milliput

A legáltalánosabb gyurma nem véletlen végzett nálam az utolsó helyen. Kb.1-1.5 óra a maximális munka idő vele. Nem igazán szeretem mert szerintem nagyon rossz a tapadási képessége, hajlamos még munka közben repedezésre, szálasodásra. Vízzel való érintkezésre bizonyos mértékig képlékenyebbé válik de ha kicsit többet viszünk fel a felületre gyorsan " tocsógós" lesz és után már nem is tudok vele túl hatékonyan dolgozni. Én többnyire 1/16-os figurák "előépítéséhez" használom ( pl. mint a most bemutatott figurán a kar izom rétege vagy a zubbony vastagsága ). Annak ellenére, hogy nem vagyok jó véleménnyel róla  ha valaki építésre adná a fejét én ezt javasolnám elsőre, hogy próbálja ki, az ára a legbarátságosabb és nem utolsó sorban megismerkedni a "gyurmázással" és túllendűlni azokon a hibákon amit egy kezdő általában elkövet, nos ezekre ideális. Van egy finom variációja is, a " Fine", szerintem nem érdemes vele foglalkozni, nem véletlen, hogy csak ennyit írok róla...

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_006.jpgTamiya epoxy putty

Véleményem szerint nem kimondottan figurázáshoz készült, heggesztési varratok, zimmerit készítéséhez jobban megfelel, azért tornázta fel magát az utolsó előtti helyre mert ha kilapítjuk, hevedereket, öveket könnyebben tudunk belőle készíteni mint a Milliputból annál kicsit masszívabb az anyag. Viszont viszonylag drága a kapott mennyiséghez képest.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_007.jpgAndrea Sculp

Kicsit kezelhetőbb anyag mint az előző kettő, egész jó a tapadási készsége de a kapott mennyiséghez és minőséghez viszonyítva annyi pluszt nem tud, hogy érdemes legyen megvenni, akkor már Green stuff-ot vagy A/B putty-t érdemesebb beszerezni.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_008.jpgEzután következne ha még nem lett volna a Green stuff és az A/B putty.

Grey Stuff ( vagy Pro Create )

Valamivel jobb mint a Green Stuff, szintén kicsit gumis érzetű az anyag, viszont jobb a tapadási képessége mint a zöld társának, ezzel már kifejezetten szeretek dolgozni ( többnyire szintén keverem A/B putty-val ). Az ára viszont már erősebb, igaz ha csak 1/35-ös figurák átalakításához használjuk azért kitart egy jó ideig. A munkaideje kb. max 1 óra, ez már egészen kellemes ahhoz képest, hogy egy keményebb, masszív anyagról van szó.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_009.jpgÉs akkor jöjjenek a prémium kategóriák.

Aves Apoxie Clay

Drága ( Magic Sculpt-nál többe kerül ) ,ellenben az áráért már valódi minőséget kapunk. Se nem testes se nem könnyű az anyag, valahol a kettő között van félúton,jól tapad, jól lehet vele dolgozni kb. 2 - 2.5 óra hosszán át ami azért már valami. Ennek ellenére annyira nem szeretem használni mert a megmunkálási idő utolsó harmadában hajlamos egy kicsit túrósodni ha vízes  eszközzel próbálom alakítani a kívánt formára. De ezt leszámítva nem véletlenül került fel a dobogóra, jó minőségű cucc.
hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_010.jpgMagic Sculpt

Drága, nagyon jól tapad, nagyon jól kezelhető, kb. 2-2.5 óra hosszát alakítható, ha van alatta réteg nagyon szépen ráteríthető, össze dolgozható, nem lesz illeszkedési csík utána. Az ára és minősége miatt én többnyire javításokhoz vagy kényes részek megépítéséhez használom inkább, nem a fő munka anyagom de imádok vele dolgozni, ha kevesebb lenne az ára valószínűleg csak ezt használnám :).Teljesen kezdőknek azért nem ajánlom mert úgysem tudnák kidolgozni az anyag minőségéből fakadó potenciált, szerintem.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_011.jpgÉs - megítélésem szerint- az arany érmes jön.

Aves FIXIT

Árban a legdrágább a felsoroltak közűl, jól tapad, jól megmunkálható, azt mondanám, hogy ugyanolyan mint a Magic Sculpt,amivel egy orrhoszt mégis rá vert az a munka ideje : gumi vagy szilikon fejű ecsettel kb. 2 -2.5 óra hosszan lehet vele dolgozni, viszont miután elkezd szikkadni és a puhább anyagok már nem hagynak rajta úgy mélységben nyomot, fémeszközöket használva 4 óra hosszáig kitolható a munka ideje, ez nagyon kellemes tud lenni.

hitlerjugend_panzergrenadier_alpine135_d_012.jpgEnnyi volt mostanra, legközelebb vagy a figurával jövök újra vagy a faragáshoz használt eszközeimet mutatom be, majd kialakul.