1:35-ös figura festés 3.

A köppenyen befejeztem a zöld foltokat, ezután jött a kamó "neheze", hogy vizuálisan megbontsam a fő színek egybe függő látvány érzetét de azért a dominanciájuk érezhető legyen az összképen, ezt a már előre kiválasztott Russian uniform zölddel értem el ( a kis barna foltokat -german camouflage medium brown- végül elhagytam, mert az első próba után éreztem, hogy nem nagyon fog sokat hozzá tenni a kinézethez , ebben a méretarányban legalábbis nem igen tűnt érdemesnek felvinni a színt ) A világos zöld foltok kontúrját festettem körbe olyan 80%-ban kb., illetve imitt-amott még ejtettem vele foltokat a sötét barna kamó mentén illetve a barna alapszínen is. Utána a világos zöld foltokhoz használt színen világosítottam sárgával és néhány helyen megdolgoztam vele a már felfestett  zöld foltokat. Ennek a 2 lépésnek a célja az volt, hogy elmosódottnak tűnjenek a nagy kamó foltok leginkább a szegélyeik mentén. ( Talán érdemes összehasonlítani a most feltöltésre kerülő képeket az előző postban közétett képekkel, úgy azt hiszem jobban látszik a különbség a látványban .)
hj_figura_festes_3_021.jpghj_figura_festes_3_019.jpg
Egy kicsit ezután a lépés után is úgy éreztem , hogy még élesen látszódnak pár helyen a foltok ezért befejezés képpen az egész álcaköppenyen csináltam egy nagyon finom száraszecsetelést - nem a ruha ráncain, hanem a kamó foltokon !- halvány szürkés-barna árnyalattal, ettől valahogy összeértek végre a színek. Itt be is fejeztem az álca mintát, úgy ítéltem meg, hogy vizuálisan sikerült ebben az állapotban vissza adni azt a benyomást amit az eredeti kamónak.

Pár hét szünet jön most a figura festésben, a felszerelési tárgyak festését nem kívánom majd részletesebben bemutatni, de az arc és a kezek festésére szintén szánok majd egy post-ot.

Jó makettezést addig is :)!

hj_figura_festes_3_007.jpghj_figura_festes_3_006.jpghj_figura_festes_3_005.jpghj_figura_festes_3_004.jpghj_figura_festes_3_001.jpg