Kockakő út

Elkezdtem egy kocka köves út megépítését is a figurához, röviden leírom ( bár a képek beszédesebbek lesznek azt hiszem ), hogyan készítettem, a technika csak elgondolás volt eddig részemről, most első alkalommal oldottam meg a feladatot ezzel a kivitelezéssel.

Előszőr egy depron lapon kialakítottam a "köveket" egy kis véső szerű eszköz segítségével ( ezt egy elkopott szikéből alakítottam ki ,kis gép és barna vágó tárcsa segítségével, mintha flexen csiszoltam volna egy fémdarabnak élt ).

kock_ko_001.jpg
kock_ko_002.jpgEz az eredményt is egy már festhető állapotot adott, úgy hiszem de én egy régi, kissé már  leamortizálódott  útszakaszt szerettem volna készíteni, ezért tovább dolgoztam rajta. Etil-acetáttal és egy kis fejű aplikátorral elkezdtem megmarni a felületet (ugyanúgy ahogy azt a kőfal mintázatnál már ismertettem ) helyenként egész "köveket" martam ki , hogy korosabbnak tűnjön majd a végeredmény. Igyekeztem azért szolídan kezelni a felületet, az aplikátorrol az etil-acetát javarészét a lap szélén dolgoztam le, hogy a kövekre már csak egy kisebb mennyiség jusson, a hiányzó kövek helyén természetesen telibe kentem :).


kock_ko_003.jpgEzután kivágtam a megfelelő méretű darabot a kezelt felületből és felragasztottam az alapra egy csíkkal együtt ami a szegély kövezetet hivatott megjeleníteni, ez csak elő volt készítve, a végső formáját már felragsztva csináltam meg ( az UHU por elég masszívan megfogja a depront, hogy alakítható legyen a helyén is ha még szükséges ).

kock_ko_005.jpgkock_ko_007.jpgKövetkezett a festés, Humbrol sötét szürkével amit Zippo öngyújtó benzinnel higítottam.

kock_ko_008.jpg
kock_ko_009.jpgEzután porpasztel kréta reszeléket vittem fel a kockákra, keverve különböző árnyalatokat, igyekezve megvalósítani a szürke, ha nem is 50, de 5-6 árnyalatát.

kock_ko_010.jpg
kock_ko_012.jpgA  felhordott port Zippo benzinnel rögzítettem, óvatosan, nehogy felszedjem vele a festéket hisz arra is hatással van. Pigment fixáló folyadékkal is lehet rögzíteni a felvitt anyagot( Mig vagy AK termék , igaz gyakorlatilag egy és ugyanaz a kettő :) ), azt azonban a kicsit fényes végeredmény miatt annyira nem szeretem használni, a benzin ugyanúgy leköti a felületen a pigmenteket. Elvileg már csak egy lakkozás kell neki és kész is a kockaköves út.