Könyvajánló

Robert Edwards : Scouts out ( keménykötéses, 520 oldal, kb. 400 fotó, angol nyelvű )

Azt hiszem nem vagyok ezzel egyedül de én karácsony tájékán magamra is szoktam gondolni ajándékozás ürügyén...nem mintha megérdemelném de valahogy mindig úgy érzem, hogy de! :)

Ilyenkor szoktam többnyire a hobbimhoz valami méregdrága referencia könyvet rendelni külföldről, olyasmit amit vagy 2-3 éve biztosan kinéztem már és csak csorog utána a nyálam,most december közepe táján is felötlött bennem az édes bűnbe esés gondolata, így hát a különböző online könyvesboltok "kívnságlistáján" ( wish list ) el kezdtem átnézni,mely könyveket is mentettem el anno....mivel a közeljövőben tervezem, hogy készítek egy SdKfz 223-as vignettát feltünt a listán egy könyv ami a német felderítő alakulatok történetével foglalkozik, A kiadójáról nem voltam kimondottan jó véleménnyel ( Stockpole Books ), 2-3 könyvet láttam már tölűk, úgy az a vélemény alakult ki bennem ezek hatására, hogy az általános körítést taglalja kicsit bővebben, sok fotóval ( többnyire olyannal amit neten is láttam már ) így ingadoztam egy kicsit. Amazonon megnéztem milyen kritikát írtak róla vásárlók, meglepett mert nagyon ajánlották ott is és egy 2. világháborúval foglalkozó fórumon is, ráadásúl a képanyagról is jókat írtak ( kimondottan a jó archív képanyaggal bíró könyveket gyűjtöm a figurázás miatt ). Nosza, meg is rendeltem.

Ma meghozta a postás. Csak pár oldalt olvastam el fejezetenként ( meggyőző volt ) javarészt a képanyagra és a felderítő osztályok organizációjára koncentráltam első délután....amit eddig láttam/olvastam arra azt kell mondanom igen jó választás volt!

Az ilyen tematikájú könyvekről általánosságban elmondható, hogy vagy az informális írott anyag van többségben, érezhetően sok kutató munka eredményeként de kevés fotóval, vagy pedig rengeteg fotót tartalmaz de az írott anyag csak felszínesen foglalkozik a az adott témával. Szóval többnyire vagy/vagy. Nos, a Scouts out a kettőnek az ideális keveréke. Fejezetekre bontva megismerhetjük, a páncélos felderítők harcászati doktrínáját, a kiképzést, a felszerelést ( járművek ), a páncélos osztályok szervezeti felépítését, a páncélos felderítők egyenruháit ( külön öröm volt számomra figurásként, hogy az erre szánt fejezet is referencia értékű, nem számítottam rá egy ilyen könyvben! ) és a jelentősebb felderítőosztályokat  (hadosztályokkal és fő front tevékenységgel -  keleti-, nyugati-, itáliai- front, Afrika -  együtt említve ).

Az ára eleve akciós volt ( ha jól emlékszem 23% ), plussz hozzá csaptam egy 10%-os kupont, így 10.000 ft alá szorúlt az ára, ezt a pénzt mindenképpen megérte de akit érdekel ez a fegyvernem annak bátran ajánlom, hogy vegye meg akár teljes áron is, nem fog benne csalódni. Mindenféle értelemben véve igen jó referencia irodalmat kapunk egy olyan fegyvernemről ami a "Blitzkrieg" szerves alkotó része volt és a későbbi időszakban is betöltötte aktívan a szerepét a háború sodrában. Az írott anyagon érezhető, hogy kutatásokat végzett a szerző, a képek nagy részét pedig sosem láttam még ezelőtt, ráadásúl az egyenruhás fejezet színes képekkel gazdagon illuszrált. 

Egyhibát fedeztem fel benne, kb. 8 olyan kép van ami kétszer is szerepel a könyvben, igaz más felbontásban.

scout_out_1.jpgscout_out2.jpgscout_out3.jpgscout_out4.jpgscout_out5.jpg