1:35-ös figura festés 2.

 Folytatva a festést, a nadrágon élesebbé tettem a foltok kontúrjait, így most egész korrektnek találom a kinézetét. 
Következő lépésben az álca köppeny terep foltozásának fogtam hozzá. Elsőként ahogy a nadrágnál is tettem az alapszín mélyárnyékolását készítettem el.

hj_figura_festes_2_001.jpghj_figura_festes_2_002.jpghj_figura_festes_2_004.jpgEzután a terepezést kezdtem el megfesteni. Egy terepminta karakterét 3 dolog határozza meg alapvetően, a színérzetet a legsötétebb és a legvilágosabb árnyalat, illetve a különböző színek egymáshoz viszonyított mérték aránya. Festés előtt érdemes nagyjából meghatározni egy-egy árnyalat mekkora "területet" foglal le az alapszínből illetve átlagosan mekkora foltokban vagy sűrűséggel fordúl elő, ha ezt nagyjából belöttük utána igyekezzünk ehhez tartani magunkat, ez nem lesz olyan könnyű, mnt ahogyan hangzik, ugyanis ösztönösen "túlfesthetjük" a foltokat, pont úgy ahogy harcjárművek festésénél, koszolással, chippingeléssel, weatheringel túlzásokba lehet esni nagyon könnyen, miközben végig azt érezzük, hogy jó lesz....aztán az összkép egészen mást mutat amikor már nem a részletekre koncentrálunk.

Az elmondottakból kifolyólag ezért egy ruhán az álca minta festését mindig a legsötéteb  és a legvilágosabb álcázó szín felvitelével kezdem, miután többé-kevésbé meghatároztam milyen árnyalatokat fogok használni, ügyelve a foltok méretére. Érdemes képről dolgozni vagy többé-kevésbé arra törekedni amit egy fotón látunk .

hj_figura_festes1_alca_koppeny_kamo_szinek_001.jpgszinek_001.jpg
Tehát a két legkarakteresebb árnyalat kerül fel elsőként az alapszínre :

hj_figura_festes_2_005.jpghj_figura_festes_2_006.jpgA zöld foltozását félbehagytam - fáradtság miatt, hajnal 3 körűl - természetesen folytatva lesz....:). Több fotót készítettem, hogy teljesen érthető legyen, hogyan épül fel a kamó festése lépésről-lépésre.

hj_figura_festes_2_008.jpghj_figura_festes_2_009.jpghj_figura_festes_2_010.jpghj_figura_festes_2_011.jpghj_figura_festes_2_012.jpghj_figura_festes_2_013.jpghj_figura_festes_2_014.jpghj_figura_festes_2_015.jpghj_figura_festes_2_016.jpghj_figura_festes_2_020.jpgfolyt.köv. ....