1:35-ös figura festés 1.

 Eljött a figura festés ideje is - nagy nehezen - , sokat nem kellett gondolkodni, hogy milyen terepmintát képzeljek el a ruházatra, a nadrág kialakítása alapján adott az olasz mintás kamó ( ún. Telo mimetico ), a Hitlerjugend pedig tudomásom szerint Normandiában kizárólag a Oak leaf ( ún. Eichenlaubmuster ) mintás álca köppenyeket használták. Ennek több alvariánsa is van de igen kis eltérésekkel, amit 1:35-ben talán nem is igazán érdemes megjeleníteni, a színösszetételre kell jobban odafigyelni.

hj_figura_festes1_001.jpghj_figura_festes1_020.jpgLegelső körben mindenhova felfestettem az alap színt, kivéve a felszerelésre. Azért kezdem mindig így a figura festést mert szeretek törekedni egyfajta színharmóniára, így, hogy megvannak mindenhol az alap színek, könnyebb menet közben viszonyítani az árnyalatokat egymáshoz.

A olasz minta az egyik kedvencem, fura mód most először festettem, nem túl ügyesen azt hiszem ( legalább ellensúlyozársra kerültek azok a megtisztelő "vádak" amiket mostanában kaptam többször, hogy profi lennék :) ), de késznek gondolom kb. úgy 90%-ban a jelen állapotában.

Előszőr Vallejo színekből kevertem ki egy zöld alapszínt de rá másnap megérkezett egy rendelésem, ami Mig Ammo festékeket is tartalmazott, azok között akadt egy árnyalat ami világosítva jobban vissza adja szerintem az álca zöld színét ( Mig Ammo 018- Waffen -SS Polizei Grün ) , így átfestettem vele a már felfestett Vallejo alapszínt. Érdekes módon mintha a két festék márka nem kedvelné egymást a Mig Ammo nehezen fedte le a Vallejo-t, de ez lehet csak ezeknél a színeknél fordúl elő, később több tapasztalattal a hátam mögött a festékkel kapcsolatosan majd okosabb leszek ( most használtam a Mig Ammo-t első alkalommal ). hj_figura_festes1_002.jpghj_figura_festes1_003.jpgEzt követően megfestettem előre a zöld alapszín fényeit valamint az árnyékait a ruha redőkben, teljesen feleslegesen mert a terepezés után újra kellet :). Egyébként eddig nekem bevált ez a technika terepszín mintáknál, sajnos nem sikerült a későbbiekben pontosan felfestenem a kamó mintát elsőre, így a zöldel is babrálnom kellett újfent.
hj_figura_festes1_006.jpghj_figura_festes1_007.jpgEzután Vallejo színekből kikevertem a sárga foltok árnyalatát, barnának pedig Vallejo-tól választottam a 135 Beige Brown árnyalatot.

hj_figura_festes1_009.jpghj_figura_festes1_010.jpghj_figura_festes1_011.jpghj_figura_festes1_012.jpgEzután kisebb korrekciót csináltam zölddel, majd a terepofoltokat is árnyékoltam/világosítottam pár helyen amennyire meg tudtam  ezt oldani.

hj_figura_festes1_016.jpghj_figura_festes1_017.jpghj_figura_festes1_018.jpghj_figura_festes1_019.jpgItt az utolsó közeli képen látszódik, hogy a foltok kontúrjait korrigálnom kell még pár helyen, de a nadrág nagyjából késznek tekinthető, a végén majd szolídan koszolva lesz még.